fredag 4 maj 2012

Kvistränder


Kvistränder är väl underbara i all sin enkelhet!?
Randiga bottnar och två färger på varpen. Fint.

Det här gamla mattan, som fick ett nytt hem igår, har varit en riklig inspirationskälla för mig.
Men först behövde hon lite omsorg.
Varpen hade gått sönder på ett ställe. Då lirkade jag upp den trasiga varptråden, knöt i ny varp, trädde med nål tillbaka varpen mellan inslagen och fäste ändarna.

Om den här mattan kunde berätta sin historia skulle jag gärna vilja höra den.

Trevlig helg!

Viktoria

ps. Sekretären är Mailis på Mailis Blomster & Ting.

2 kommentarer:

MalinSj sa...

Hej
Visst är det härlig känsla när man kan laga en gammal matta och den blir som ny igen! //MalinSj

Anonym sa...

Jättefin matta! Gillar dina alster. Och de blir så fina på kort! Jag ska precis sätta min första vävstol på prov. Har virkat och stickat med trasor innan men aldrig vävt. Hur gör du med tygremsorna? Åt vissa håll har jag hört att man ska knyta ihop ändarna. Andra säger sy ihop. Hur gör du?