fredag 23 april 2010

Printz Bageri

.

.
Idag har de varit förväntan i luften i Gula Industrihuset i Stallarholmen där jag har min vävateljé. Det rådde en febril aktivitet (värre en vanligt) i detta nybyggarhus.
.
Imorgon kl 9.00 slår nämligen Printz Bagari upp dörrarna.
Provbakning har pågått de senaste veckorna och lukterna har avslöjat vad de kan åstadkomma i den stora vedeldade stenugnen.
.

.

.
För att få vara med där det händer har jag skolkat från vävstolen för att stå i traktorskopan och putsa glaspartier. Bullarna och de salta kringlorna var väl värda höjdfrossan!
.
Vi ses på Printz Bageri!
.
Viktoria
.

4 kommentarer:

MiA sa...

Ser mysigt ut!

Orientalisk fläta, menar du så här?:
http://www.vavmagasinet.se/res/Nummer42009SV/orient_flaeta.pdf

Ha det!

Ulla sa...

Nu är detsorgligt att bo så långt ifrån. Hälsa på hos dig och sedan gå på bageri, det skulle ha varit riktigt trevligt. Får väl trösta mig med eget surdegsbröd. Trevlig helg!

Ulrika sa...

VAR ligger Stallarholmen? Tänker mig kanske en tur till er i sommar!

Karin Lindström sa...

Jag har just avnjutit en lätt lunch med Printzens baguette, guuud såå gott. Vi är så glada för detta, jag hoppas det blir mycket rörelse i gula industrihuset nu;)

Ses snart igen!

Karin