lördag 24 april 2010

Printz Bageri förklaras härmed öppnat

.
.
Idag steg temperaturen ytterligare i Gula Industrihuset i Stallarholmen.
Det var invigning av det vedeldade stenungsbageriet Printz Bageri.
.
.
Kl 9.00 stod en första liten spekulant och suktade efter surdetsbaguette.
.
,

.
Snart ringlade baguettekön ända ut på gatan.
.



.

.
En härlig dag som började med baguettefrukost och slutade med vedungsbakad pizza i uppslupet mingel.
.
.
Jag kommer att bära hem många såna här med bröd!
.
Viktoria
.
ps. Printz Bageri är öppet ons-fre kl 9-18 och lör-sön kl 9-15.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Ser riktigt schysst ut!

Ulla sa...

Där hade jag velat stå i kö!

Efwa - Medea sa...

Ååh så fint. Ser lyxigt ut jämfört med våra provencalska bagerier men bröden är säkert minst lika goda hos er!
Vilken lycka att ha ett bageri så nära jobbet.

Handarbete/Pyssel sa...

Åååh! Bröd på gammal sur deg! DET gillar dottera mi =) Ja, det gör jag med! Farligt att ha ett bageri till granne, det har jag också snart, på gott och ont ;)

Jag blev väldigt nyfiken på de där fattigmanstrasmattorna. Hur har det gått med ditt prov?
Hur fäster man trasorna?
*nyfiken*

Ha en fin söndag!

Birgitta sa...

Ssurdegsbröd låter väldigt gott. Förstår att du kommer att bära med dej sådana hem i fortsättningen.
Kram Birgitta

mammagumman sa...

En orsak att ta sig iväg på en tur till landet. Tack för tipset! Kram Anna